گیر کردن کاغذ در پرینتر hp

یکی از مشکلات بسیار مرسوم در دستگاه های پرینتر گیر کردن کاغذ در پرینتر hp  است که می تواند دغدغه هایی را برای شما به وجود آورد که در این مطلب از نمایندگی اچ پی قصد داریم به صورت کلی این موضوع و راهکار های آن را مورد بررسی قرار دهیم.

برای استفاده از تمامی خدمات نمایندگی hp از جمله تعمیر در محل پرینتر های اچ پی می توانید علاوه بر پشتیبانی آنلاین واتساپ با تیم فنی و تخصصی مرکز به صورت مستقیم از طریق شماره های تماس در ارتباط باشید و از خدمات ویژه ما برای بهبود عملکرد دستگاه خود استفاده نمایید.

دلایل گیر کردن کاغذ در پرینتر hp

گیر کردن کاغذ دلایل بسیار متعددی دارد که باید توسط تکنسین بررسی و رفع شود. گاهی اوقات گیر کردن کاغذ میتواند دلایل سطحی مثل استفاده از کاغذ نا مناسب، کج کشیده شدن کاغذ به داخل پرینتر و پاره یا مچاله بودن کاغذ داشته باشد.

گیر کردن کاغذ در پرینتر hp

اما در بسیاری از موارد ایرادات سخت افزاری میتواند باعث گیر کردن کاغذ باشد.
یکی از دلایل مرسوم ایراد در سیستم کاغذ کش دستگاه میباشد. ضعیف شدن کاغذ کش یا مسدود بودن مسیر ورودی کاغذ میتواند باعث پاره شدن کاغذ و گیر کردن در دستگاه شود.
یکی دیگر از دلایل گیر کردن کاغذ در کارتریج دستگاه است. کاغذ از قسمت درام کارتریج عبور میکند و اگر درام درست نچرخد میتواند باعث گیر کردن کاغذ در درون دستگاه شود.

گیر کردن کاغذ در پرینتر به دلیل خرابی فیوزینگ

در اکثریت موارد گیر کردن کاغذ در درون قسمت فیوزینگ دستگاه اتفاق میافتد .فیوزینگ وظیفه حک کردن تونر بر روی کاغذ را به وسیله گرما دارد. به گزارش بخش تعمیرات پرینتر اچ پی قسمت فیوزینگ قطعات متعددی از قبیل “فیلم، پرس، هیتر” دارد که ایراد در هر کدام از این قطعات میتواند باعث گیر کردن کاغذ شود.
قسمت فیوزینگ به علت تولید گرمای زیاد بعد از مدتی استفاده از دستگاه پرینتر نیاز به بررسی و سرویس توسط تکنسین را دارد تا از گیر کردن کاغذ در پرینتر hp در آینده جلوگیری شود.

گیر کردن کاغذ در پرینتر hp
عوامل زیادی میتواند باعث خرابی فیوزینگ شود مثل استفاده از کاغذ منگنه دار، استفاده از کاغذ های مچاله شده و پاره، وارد شدن جسم خارجی به قسمت فیوزینگ همراه با کاغذ و مرور زمان و استفاده مداوم از دستگاه پرینتر میتواند باعث خرابی قطعات فیوزینگ شود.
یکی دیگر از عوامل گیر کاغذ ایراد در قسمت گیر بکس دستگاه است که خرابی در هر کدام از چرخ دنده های متعدد گیر بکس میتواند باعث تولید صدا و گیر کردن کاغذ شود.
بهترین کار در صورت گیر کردن کاغذ درون پرینتر بررسی دستگاه توسط تکنسین نمایندگی اچ پی میباشد تا ایراد دستگاه به صورت دقیق مشخص و رفع شده تا از آسیب های بیشتر به دستگاه جلوگیری شود.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *