عیب یابی پرینتر اچ پی

فناوری چاپگرها در چند دهه اخیر رشد چشمگیری داشته است. چاپگرها می­توانند کارهای بسیار پیچیده ­تری را نسبت به چند سال پیش انجام دهند. به عنوان مثال، با ظهور فناوری چاپ سه بعدی، صنایع هنر، ساخت و ساز، خودروسازی، پزشکی و هوافضا شاهد انفجار نوآوری بوده ­اند. پرینترهای اچ پی یکی از بهترین پرینترها در سر تاسر جهان می­باشند.حال این سوال پیش میاید که چگونه پرینتر اچ پی را عیب یابی کنیم؟

برند HP توانسته در سال­های اخیر توسعه چشم گیری در امر فناوری داشته باشد، اما این چاپگرها مانند هر چاپگر دیگری نیاز به تعمیر پیدا می­کنند و ممکن است از کار بی­افتند. شما باید بدانید که چگونه پرینتر اچ پی خود را عیب یابی نمایید. ما در این مقاله قصد داریم تا با شما عزیزان در رابطه با عیب یابی پرینتر اچ پی و جزئیات آن بحث نماییم. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

عیب یابی پرینتر اچ پی

چاپگر بسیار کند کار می­کند

این مشکل بستگی به نوع چاپگر اچ پی دارد که استفاده می­کنید. برخی از چاپگرهای اچ پی (مانند چاپگرهای عکس) برای تولید چاپ با کیفیت با سرعت کمتری چاپ می‌کنند، در حالی که برخی از چاپگرها بسیار سریع‌تر چاپ می‌کنند، اما کیفیت پایینی دارند. اگر مرتباً از چاپگر استفاده می­کنید و متوجه شده­اید که چاپگر شما کندتر از قبل کار می­کند، ممکن است لازم باشد کیفیت چاپ را در تنظیمات چاپگر تغییر دهید.

برای تغییر تنظیمات، موارد زیر را در رایانه ویندوز خود انجام دهید:

  1. در کادر جستجو در نوار وظیفه،Control Panel  را تایپ کنید.  Control Panel را باز کرده و Devices and Printers  را انتخاب کنید .
  2. روی چاپگری که استفاده می­کنید کلیک راست کرده وPrinting Preferences  را انتخاب کنید.
  3. روی گزینه peatperکلیک کنید و حالت چاپ را از گزینه ­های فهرست شده در تنظیمات کیفیت   انتخاب کنید.

چاپ­ها کم رنگ هستند

بررسی های نمایندگی اچ پی نشان میدهد کیفیت چاپ نه تنها به چاپگر بلکه به جوهر یا کارتریج تونر نیز بستگی دارد. کارتریج­های جوهری که در پرینترهای جوهر افشان استفاده می­شوند حاوی مایع هستند، در حالی که کارتریج­های تونر مورد استفاده در چاپگرهای لیزری حاوی پودر هستند. جوهر داخل کارتریج جوهر بسته به چاپگری که دارید، می­تواند بر پایه رنگ یا پیگمنت باشد. اگر چاپگر شما از کارتریج جوهر استفاده می‌کند و رنگ‌های چاپ شده محو شده است، ممکن است جوهر خشک شده و نیاز به تعویض داشته باشد.

مطمئن شوید که از نوع مناسب کاغذ چه روکش دار یا بدون روکش استفاده می­کنید. کاغذهای بدون پوشش، کاغذهای چاپی هستند که بازتابنده نیستند، در حالی که کاغذهای روکش دار دارای روکش مات یا براق هستند. اگر کاغذ مشکلی ندارد، ممکن است مشکل از تونر باشد. سعی کنید تونر را بیرون بیاورید، چند بار کمی تکان دهید و دوباره داخل چاپگر قرار دهید. از دست زدن به رول تونر خودداری کنید؛ زیرا ممکن است اثر انگشت باقی بماند.

عیب یابی پرینتر اچ پی

پس از چاپ هر سند، یک صفحه کاغذ خالی ظاهر می­شود

دلیل چاپ یک صفحه کاغذ اضافی تنظیمات چاپ یا خراب بودن درایور چاپگر است. برای رفع این مشکل، می‌توانید درایورهای چاپگر خود را دوباره نصب یا به‌روزرسانی کنید. این تنظیم معمولاً در دفاتری که حجم چاپ بالا است استفاده می‌شود و اگر چند نفر از یک چاپگر استفاده می‌کنند کاربردی است. قبل از هر پرینت یک ورق کاغذ اضافی برای شناسایی سند و صاحب آن تولید می­شود.

اگر بعد از هر کار چاپی نمی‌خواهید یک صفحه کاغذ خالی داشته باشید، می‌توانید با دنبال کردن این مراحل گزینه چاپ مستقیم در چاپگر  را انتخاب کنید:

  1. در کادر جستجو در نوار وظیفه،کنترل پنل  را تایپ کنید. روی کنترل پنل  کلیک کنید و دستگاه‌ها و چاپگرها  را انتخاب کنید.
  2. بر روی چاپگری که استفاده می­کنید کلیک راست کرده وPrinter Properties  را انتخاب کنید.
  3. اکنون، روی زبانهپیشرفته  کلیک کنید، گزینه چاپ مستقیم در چاپگر را انتخاب کنید روی Apply  کلیک کنید و سپس روی OK  کلیک نمایید.

چاپ با  Wi-Fi  بسیار کند است

اگر چاپگر خیلی دور از روتر قرار گیرد یا اگر دستگاه­های زیادی در شبکه Wi-Fi وجود داشته باشد، ممکن است این مشکل پدید بیاید. مطمئن شوید که روتر Wi-Fi شما کافی است و سیستم عامل آن به روز است. باید از 802.11 b/g/n پشتیبانی کند و باند 5 گیگاهرتز و همچنین باند 2.4 گیگاهرتز را برای عملکرد بی سیم سریع‌تر ارائه دهد. همچنین می‌توانید برای بهبود عملکرد آن در صورت نیاز، یک توسعه دهنده بی‌سیم اضافه کنید.

عیب یابی پرینتر اچ پی

کاغذ در داخل چاپگر گیر می­کند

کارشناسان بخش تعمیرات پرینتر اچ پی معتقدند شایع­ترین علت این مشکل، ناهماهنگی کاغذ است. اطمینان حاصل کنید که کاغذها را به درستی در سینی قرار داده­اید و از پر کردن بیش از حد سینی خودداری کنید. اگر با این کار مشکل حل نشد، بخش عیب‌یابی دفترچه راهنمای کاربر چاپگر را بررسی کنید. اگر جواب نداد، با یک متخصص تماس بگیرید تا مشکل را بررسی کند. شایع­ترین دلیل این مشکل شکستگی یا نا هم ترازی غلطک­هایی است که کاغذ را به داخل چاپگر از طریق تغذیه کننده کاغذ می­برند. تعویض یا سرویس آن غلطک­ها می­تواند به حل این مشکل کمک کند.

برخی از رنگ­ها در چاپ وجود ندارد

این یک مشکل رایج در چاپگرها است و بیشتر ما فکر می­کنیم به این دلیل می­باشد که جوهر تمام شده است. با این حال، ممکن است دلایل مختلفی پشت این مشکل وجود داشته باشد. قبل از تعویض کارتریج، ابتدا باید آن را بررسی کنید. اگر کارتریج­ها پر هستند، ممکن است نازل مسدود شده باشد. چاپگرها از ترکیب رنگ‌های RGB (قرمز، سبز و آبی) یا CMYK (فیروزه‌ای، سرخابی، زرد و کلیدی) استفاده می‌کنند و اگر نازلی که قرار است هر یک از این رنگ‌ها را ارائه دهد مسدود شود، ممکن است منجر به رنگ‌های اشتباه شود.

رنگ­های موجود در یک سند یا چاپ عکس وجود ندارد. دلیل دیگر می­تواند خشک شدن جوهر به دلیل عدم استفاده باشد. جوهرها در صورت عدم استفاده منظم به سرعت خشک می­شوند. بنابراین می­توانید جوهر را تغییر دهید.

فقط نیمی از صفحه چاپ می شود، در حالی که نیمی دیگر خالی می­ماند

این یک مشکل رایج در اکثر چاپگرهای USB است. اگر فقط نیمی از صفحه در حال چاپ باشد، قطعا مشکلی وجود دارد. پرینتر را از برق بکشید، کامپیوتر را خاموش کنید و هر دو دستگاه را مجددا راه اندازی کنید. پس از راه اندازی مجدد دستگاه­ ها، یک صفحه خودآزمایی را اجرا کنید. اگر هنوز به درستی چاپ نمی­شود، مشکل ممکن است مربوط به چاپگر، تونر، واحد درام یا غلتک باشد. پیام خطا باید توضیح دهد که مشکل چیست. اگر اینطور نیست، با یک متخصص در نمایندگی HP تماس بگیرید تا مشکل را برطرف کند.

عیب یابی پرینتر اچ پی

سخن پایانی

امیدواریم که از خواندن این مقاله استفاده کافی را برده باشید. اگر این مقاله مورد پسند شما قرار گرفت آن ر ابا دوستان و آشنایان خود به اشتراک گذاشته و نظرات ارزشمند خود را با ما در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید.

 

 

Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *