تعمیر فن لپ تاپ اچ پی

یکی از مهمترین قسمت های لپ تاپ hp که معمولا برای خنک شدن لپتاپ از آن استفاده می‌ شود، قسمت سخت افزاری به نام فن است. مشکلات مختلفی که برای فن لپ تاپ اچ پی به وجود می‌آید و باعث ایجاد صدماتی برای دیگر قسمت ها نیز می شوند باید حتماً در قسمت تعمیر فن لپ تاپ hp به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفته و در صورت نیاز از طریق روش‌هایی که در ادامه به شما میگوییم برطرف شود.

کاربرد فن لپ تاپ hp

فن یک قطعه سخت افزاری که اصلی‌ترین وظیفه آن خنک نگه داشتن لپ تاپ در شرایطی است که لپ تاپ ها به دلایل مختلفی مانند پردازش‌های سنگین داغ کرده و دمای آنها افزایش پیدا می‌کند.

این قطعه سخت‌افزاری زمانی که لپ تاپ شما داغ می کند، وارد عمل شده و با خنک نگه داشتن لپ تاپ شما باعث جلوگیری از کاهش آسیب دیدن قطعاتی مثل مادربرد و یا سی پی یو و رم می شود.

اگر فن لپ تاپ شما دچار مشکلاتی باشد این عملیات برای لپ تاپ صورت نمی گیرد و زمانی که شما به دلایل مختلفی شاهد کاهش دمای لپ تاپ خود در هنگام پردازش های سنگین و یا انجام بازی و دیدن فیلم و انجام کارهای مختلف روزانه با لپ تاپتان نباشید قطعاً در کوتاه مدت مشکلات مختلفی از جمله خراب شدن مادربرد و سی پی یو می تواند به وجود بیاید.

برای تعمیر این قطعه سخت افزاری حتماً باید از طریق نمایندگی های معتبر اقدام کنید که نمایندگی اچ پی با استفاده از تجهیزات به روز و پیشرفته سعی می‌کند تا تمامی مشکلات به وجود آمده برای فن شما را در قسمت تعمیر فن لپ تاپ hp برطرف نماید.

علاوه بر این شما می توانید تمامی قسمت های سخت افزاری و نرم افزاری لپ تاپ های اچ پی را به به صورت کاملا تخصصی و با کمترین هزینه در نمایندگی اچ پی و در قسمت تعمیر لپ تاپ های اچ پی برطرف نمایید.

تعمیر فن لپ تاپ HP

مشکلات رایج فن لپ تاپ  hp

با توجه به موارد مختلفی که به نمایندگی اصلی مراجعه نموده و خواستار تعمیر فن لپ تاپ hp هستند می توانیم بگوییم که اولین و مهمترین مشکلی که معمولا برای کاربران به وجود می آید سر و صدای زیاد فن در هنگام کار کردن می باشد.

در این زمان با روشن کردن لپ تاپ و استفاده از آن صدای ناهنجار و غیر عادی شنیده می شود که نشان می دهد به صورت دائم در حال کار کردن است و این موضوع می تواند باعث خراب شدن قسمت های سخت افزاری لپ تاپ شما نیز شود.

در نقطه مقابل گاهی موارد ممکن است در اثر گیر کردن مواد خارجی در بین پره ها یا مشکلات دیگری که برای فرد به وجود می آید این قسمت سخت‌افزاری به هیچ عنوان کار نکرده و شما هیچ صدای فنی را از لپ تاپ خود نشوید.

زمانی که مشکلات سخت افزاری برای فن لپ تاپ hp به وجود می آید لپ تاپ به گونه‌ای افزایش پیدا می‌کند که شما به راحتی با دست تان می توانید حرارت لپ تاپ را حس کنید این موضوع می‌تواند در صورت برطرف نشدن باعث مشکلات جدی برای قسمتهای سخت افزاری لپ تاپ های اچ پی شود.

در صورت هر گونه ایراد در لپ تاپ های اچ پی باید در سریعترین زمان ممکن به یک مرکز معتبر مراجعه نموده و از خدمات تعمیر لپ تاپ hp به صورت حضوری و یا تعمیر لپ تاپ hp در محل استفاده نمایید.

راه های جانبی برطرف کردن صدای فن لپ تاپ

قبل از اینکه لپ تاپ خود را به دست متخصصین ما بسپارید و عملیات تعمیر فن لپ تاپ اچ پی توسط این تیم متخصص شروع شود شما می توانید از طریق راه های مختلف باعث جلوگیری از خرابی بیشتر فن لپ تاپ خود شده و یا سر و صدایی که برای فن در هنگام کار کردن لپ تاپ به وجود می‌آید را کاهش دهید.

اولین و مهمترین کاری که باید بکنید این است که تمامی پردازش های لپ تاپ خودتان شامل خروجی گرفتن از فیلم ها و یا تماشای فیلم های آموزشی مختلف و بازی هایی که برای لپ تاپ انجام می شود را به صورت کامل خاموش کرده و کمترین میزان استفاده از لپ تاپ خود داشته باشید تا در این نتیجه عملیات cpu و پردازشی لپ تاپ به پایین ترین حد ممکن رسیده و در نتیجه صدای لپ تاپ ها هم کاهش پیدا میکند.

دومین راهکاری که شما می توانید برای کاهش صدای لپ تاپ خود انجام دهید این است که از فن مجزا یا کول پد ها استفاده کنید به صورت خارجی عملیات فن و خنک شدن لپ تاپ را انجام می‌دهند و این موضوع باعث می‌شود تا صدای فن لپ تاپ شما به شدت کاهش پیدا کند و عملیات خنک شدند به درستی انجام شده و باعث جلوگیری از خراب شدن قسمت های مختلف لپ تاپ شود.

با نرم افزارهای کنترل سرعت شما می توانید به راحتی کمترین صدا های ممکن را برای لپتاپ خود نیز از بین ببرید. البته لپ‌تاپ‌ها به صورت طبیعی پس از مدت زمانی که از آنها استفاده می‌کنیم به دلیل گرد و خاکی که بر روی آن ها نشسته است ممکن است دچار چنین مشکلاتی شوند که با گردگیری فن لپ تاپ می‌شود به راحتی مشکل را برطرف نمایید.

تعمیر لپ تاپ اچ پی

اگر با انجام دادن تمامی این موارد مشکلات لپ‌تاپ شما برطرف نشد باید برای تعمیر کامل آن قسمت تعمیر فن لپ تاپ hp در نمایندگی این برند که توسط افراد متخصص و ابزار و تجهیزات بسیار پیشرفته و به روز انجام می‌شود مراجعه نمایید.

علاوه بر مراجعه حضوری برای تعمیر فن لپ تاپ شما می توانید از طریق پیک‌ معتمد نمایندگی hp نیز با ما در ارتباط باشید و دستگاه خود را به دست متخصصین مرکز برسانید.

تعویض فن لپ تاپ hp

در صورتی که عملیات تعمیر فن لپ تاپ hp باعث برطرف شدن مشکلات به وجود آمده برای فن نشوند باید حتما برای تعویض فن لپ تاپ hp اقدام نمایید که درین این راستا حتماً باید از فن کاملا اصلی و اورجینال استفاده کنید تا پس از مدت کوتاهی شاهد خرابی دوباره آن نشوید و البته هزینه های تعمیر دیگر قسمتهای سخت افزاری نیز بر روی دوش شما نیفتد.

زمانی که از فن غیر اصلی و فرعی استفاده می کنید پس از مدت کوتاهی شاهد بروز مشکلات سخت افزاری برای خود فن و دیگر قسمت های سخت افزاری دستگاه همانند مادربرد نیز خواهید بود که زمند هزینه مجدد برای تعمیر فن لپ تاپ hp و یا شاید تعمیر دیگر قسمت‌های سخت افزاری دستگاه نیز می‌باشد.

در صورت نیاز می توانید تمامی لوازم جانبی لپ تاپ hp  و هم چنین فن مدلهای مختلف لپ‌تاپ را در نمایندگی این برند به صورت کاملا اصلی و اورجینال به همراه ضمانت نامه کتبی خریداری نمایید.

 

Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *