کانن 6030 یا اچ‌پی 1102

کانن 6030 یا اچ‌پی 1102 ؟ سوالی است که بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌هایی که حجم بالایی از اسناد و مدارک را در طول روز به صورت سیاه و سفید چاپ می کنند از خود می پرسند.

هر دو شرکت جزو برند های مطرح در زمینه تولید انواع پرینترهای لیزری به حساب می آیند.

با توجه به مشخصاتی که برای هر دو محصول در نظر گرفته شده است می توان از نظر کارایی آنها را بسیار شبیه به هم دانست اما برتری هایی نیز در برخی از موارد جزئی وجود دارد.

در ادامه مطلب با ما در نمایندگی HP همراه باشید تا این دو پرینتر محبوب و بسیار پرکاربرد در سازمان‌ها و ادارات کشورمان را مورد بررسی قرار دهیم.

کانن 6030 یا اچ‌پی 1102 ؟ از نظر ساختاری

کانن 6030 یا اچ‌پی 1102

هر دو پرینتر از نظر ابعاد جزو پرینتر های بسیار با کارایی بالا حساب می شوند زیرا حجم کمی را روی میز کارش حال نموده و در مقابل آن کارآیی و کارکرد بسیار بالایی از خود نشان می دهند.

در ساخت هر دو پرینتر از کمترین انحنا استفاده شده است تا کاغذهایی که برای چاپ استفاده می شوند کمتر در درون دستگاه گیر کرده و یا اشکالاتی در چاپ اسناد و مدارک به صورت سیاه و سفید به وجود بیاید.

کانن 6030 یا اچ‌پی 1102 ؟ از نظر ساختاری شما کدام یک را انتخاب می کنید؟

این سوال از نظر ساختاری شاید پاسخ دقیقی نداشته باشد زیرا هر دو محصول از یک پورت usb برای برقراری ارتباط با سیستم های مختلف استفاده می کند.

هر دو محصول ذکر شده از پرینترهای لیزری هستند که فقط توانایی چاپ اسناد و مدارک به صورت سیاه و سفید را دارد.

شاید قابلیت های چاپ متعدد و بسیار فراوانی که امروزه در پرینترهای مختلف می‌بینیم در این پرینترها وجود نداشته باشد اما از نظر ساختار و دوام و کارایی بسیار بالایی که دارند محبوبیت بی‌نظیری در بین شرکت ها و سازمان ها پیدا کردند.

بررسی ظرفیت های پرینتر ها

کانن 6030 یا اچ‌پی 1102

کانن 6030 یا اچ‌پی 1102 ؟ از نظر ظرفیت ها نیز شباهت های بسیار زیادی با هم دارند.

برای هر دو پرینتر کانن و اچ پی یک سینی کاغذ ۱۵۰ برگ در نظر گرفته شده است که می توان تمامی سایز های کاغذ را تا ‏a۴ درون آن قرار داد.

این ظرفیت برای پرینتر هایی که در جهت کسب و کارهای کوچک و متوسط به کار می روند بسیار عالی و برطرف کننده همه نیازهای میباشد

برای چاپ اسناد و متن ها می‌توان از مدل‌های مختلف و انواع کاغذ استفاده نمود.

نکته مهم اما در مورد ظرفیت این دستگاه ها به ظرفیت نهایی آنها برمی گردد.

پرینتر کانن توانایی چاپ ماهیانه 5000 برگ را دارد.

البته زمانی که کیفیت و وضوح بالا برای چاپ در این دستگاه را مد نظر قرار دهیم این ظرفیت به صورت قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا می‌کند.

در حالی که کارایی بالاتر پرینتر 1102 شرکت اچ پی باعث شده است تا رسیدن به ظرفیت نهایی آن یعنی پنج هزار برگ در یک ماه با کیفیت متوسط امری عادی باشد

کارتریج شماره 85a برای دستگاه اچ پی در نظر گرفته شده است چه میتواند حداکثر تا 1500 برگ را چاپ نماید.

هر چند در ظرفیت اسمی و اولیه پرینتر کانال این عدد کمی بزرگتر است اما در عمل می توان گفت کارتریج مورد استفاده در هر دو محصول نیز کارایی یکسانی دارد.

بررسی سرعت و کیفیت چاپ

کانن 6030 یا اچ‌پی 1102

کانن 6030 یا اچ‌پی 1102 ؟ کیفیت و سرعت می تواند به عنوان فاکتورهای بسیار مهم مدنظر قرار گیرد.

طبق بررسی های کارشناسان ما در نمایندگی اچ پی در این زمینه نیز هر دو محصول کارایی یکسانی دارند اما شاید در عمل با توجه به ساختار ویژه‌ای که پرینترهای اچ پی دارند بتوانیم به اعدادی که در این زمینه اشاره می شود بهتر و سریعتر دست پیدا کنیم.

به گزارش بخش تعمیرات چاپگر HP برای هر دو پرینتر سرعت ۱۸ برگ در دقیقه در نظر گرفته شده است که البته عدد بسیار کمتری را می توان برای آن متصور شد.

پرینتر های اچ پی در این زمینه زبانزد بوده و به دلیل استفاده از پردازنده قوی تر می توانند سرعت بالاتری را ارائه نمایند.

علاوه بر این پرینترهای مورد نظر از کیفیت 600dpa برای چاپ اسناد و مدارک شما استفاده می‌کنند که می‌تواند برای چاپ سیاه و سفید و لیزری که مدنظر این پرینتر هاست عدد بسیار مناسبی باشد.

به طور کلی برای پاسخ دقیق به سوال کانن 6030 یا اچ‌پی 1102 ؟ می توان گفت هر دو پرینتر در ساختار خود از کیفیت و کارایی بالایی برخوردار هستند اما در عمل پرینتر اچ پی 1102 کارایی مناسب تری از خود نشان داده است.

البته از نظر قیمت نیز هر دو پرینتر در یک رنج قرار دارند و کسب و کارهایی که به دنبال یک پرینتر باکیفیت هستند می توانند از هر دو مدل به راحتی استفاده نمایند.

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *