پرینتر اچ پی مدل M12a

همواره پرینتر های تک کاره لیزری با ابعاد کوچک و جمع و جور مانند پرینتر اچ پی مدل M12a طرفداران خاص خود را دارند و برای مصارف کم حجم بهترین گزینه به حساب می آیند.

این پرینتر ها که معمولا قیمت بسیار مقرون به صرفه ای دارند برای دانشجویان ، استفاده در منزل و دفاتر و ادارات کوچک طراحی می شوند.

روشن است که اگر نیاز به کپی ، اسکن ، فکس و یا امکانات جانبی زیادی دارید خرید این نوع از پرینتر ها برای شما مناسب نیست اما اگر چاپ سیاه و سفید از اسناد متنی با سرعت مناسب تنها خواسته شماست پرینتر اچ پی مدل M12a خواسته شما را به بهترین شکل برآورده می کنند.

پرینتر اچ پی مدل M12a یکی از مدل های تک کاره و تک رنگ این برند به حساب می آید که اواخر سال 2016 تولید شد و می توان آن را جایگزینی برای مدل های P1109w و P1102w اچ پی دانست.

اگر قصد خرید این پرینتر محبوب را دارید در ادامه مقاله با ما در نمایندگی اچ پی همراه باشید تا به برسی مشخصات و ویژگی های این دستگاه بپردازیم.

طراحی و ساخت

پرینتر اچ پی مدل M12a

پرینتر اچ پی مدل M12a دارای ابعادی در حدود 298 × 250 × 400 میلیمتر و وزنی معادل 5.2 کیلوگرم است. بنابراین بدون نگرانی از این که فضای زیادی از میز کارتان را اشغال کند می تواند روی میز جا بگیرد.

هم چنین این مدل اچ پی جزو کوچکترین پرینتر های لیزری ساخته شده توسط شرکت اچ پی به حساب می آید. از نظر ظاهری این پرینتر شباهت بسیار زیادی به مدل P1102w دارد و بسیار ساده و شیک طراحی شده است و رنگ یک دست سفید دارد.

مانند سایر پرینتر های تک کاره برای این مدل نیز صفحه نمایش و کلید های کنترلی متعدد طراحی نشده است و کاربری بسیار ساده ای دارد. بر خلاف قیمت مناسب و رقابتی این مدل اما از کیفیت ساخت و بدنه مقاومی برخوردار است و برای طولانی مدت می توانید روی آن حساب کنید.

کیفیت چاپ

پرینتر اچ پی مدل M12a

پرینتر اچ پی مدل M12a مانند 80 درصد پرینتر های لیزری کیفیت چاپی برابر با 600 × 600 dpi دارد و می تواند اسناد را با سرعت 19 صفحه در دقیقه به چاپ برساند. این مدل از ظرفیت سینی ورودی 150 برگی برخوردار است و قادر است تا سایز A4 را پرینت بگیرد. در صورت استفاده از انواع کارتریج های مرغوب و اورجینال کیفیت چاپ بسیار ایده آلی را می توانید از این پرینتر دریافت کنید.

اما از نقطه ضعف های پرینتر اچ پی مدل M12a می توان به عدم پشتیبانی از چاپ دورو خودکار و تغذیه خودکار یا فیدر اشاره کرد که البته با این قیمت هر دو نقظه ضعف قابل چشم پوشی است. از مهم ترین مسائلی که امروزه اکثر برند ها به آن توجه ویژه ای می کنند میزان مصرف انرژی پرینتر است.

شرکت اچ پی نیز به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی در دستگاه های خود فناوری ای به کار برده است که در مواقعی که پرینتر در حالت چاپ نیست به حالت خاموش برود و در صورت دریافت دستور چاپ از این حالت خارج شود. هم چنین توان کاری در نظر گرفته شده برای این پرینتر حدود  5000برگ در ماه است.

از دیگر ویژگی های این دستگاه زمان شروع به چاپ 9.2 ثانیه ای آن است و به این معناست که لازم نیست مدت زمان طولانی را برای گرم شدن دستگاه  منتظر بمانید. کارتریج این مدل نیز از نوع HP 79A است و تا 2000 برگ را چاپ می کند.

اتصالات و سایر ویژگی ها

کارشناسان بخش تعمیرات پرینتر HP اعتقاد دارند که لازم به ذکر است حافظه داخلی پرینتر اچ پی مدل M12a برابر با 8 مگابایت است و در مقایسه با مدل P1102w که دارای 2 مگابایت حافظه داخلی است 4 برابر بیشتر است.

اما برخلاف مدل M12w این دستگاه از اتصال بی سیم Wi-Fi پشتیبانی نمی کند و به صورت بی سیم و بدون نیاز به کابل نمی توان از آن استفاده کرد.

تنها راه ارتباطی در نظر گرفته شده برای M12a درگاه USB است.

پرینتر اچ پی مدل M12a

جمع بندی

پرینتر های پایین رده همیشه به دلیل قیمت مقرون به صرفه و رقابتی ای که دارند از محبوبیت زیادی بین کاربران برخوردارند.

اما قیمت پایین در مورد پرینتر اچ پی مدل M12a هیچ گاه به معنای کیفیت پایین و ضعف آن نیست بلکه برند اچ پی به منظور رقابت با دیگر برند ها و حضور در حوزه پرینتر های پایین رده این مدل از پرینتر را با قیمتی مناسب تر از سایر مدل ها به بازار عرضه می کند.

بی شک نام پر آوازه اچ پی همیشه با کیفیت و دوام بالای دستگاه های خود همراه است و افت قیمت هیچ گاه با افت کیفیت پرینتر هایش همراه نیست.

پرینتر M12a را از فروشگاه های معتبر می توانید با قیمتی حدود 2400000 تومان خریداری کنید.

Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *