مقایسه پرینتر های اچ پی مدل M1536DNF و کانن مدل MF216N

برند های اچ پی و کانن آنقدر در زمینه تولید ماشین های اداری عالی عمل کرده اند که نیازی به تعریف ندارند.

این دو برند بسیاری از سهم بازار پرینتر ایران را نیز در اختیار دارند و کمتر برندی قیمت ها و خدمات پس از فروش مناسب آن ها را در ایران دارد.

علاوه بر محصولات متنوع، کیفیت ساخت بالا و قطعات مصرفی در دسترس ، از دیگر ویژگی هایی است که اچ پی و کانن را محبوب تر از سایر برند های ماشین های اداری در ایران می کند.

به گزارش نمایندگی کانن از جمله پر مصرف ترین و پر کاربرد ترین پرینتر ها مخصوصا در دفاتر و محیط های اداری پرینتر های چهار کاره هستند که چهار عمل پرینت ، کپی ، اسکن و فکس را در قالب یک دستگاه واحد در اختیار کاربران قرار می دهند.

مقایسه پرینتر های اچ پی مدل M1536DNF و کانن مدل MF216N به شما برای انتخاب بهتر کمک میکند.پرینتر چهار کاره لیزری اچ پی مدل M1536DNF یک پرینتر تک رنگ است که به جرات می توان گفت یکی از خوش ساخت ترین و مناسب ترین پرینتر های چهار کاره موجود در بازار است که انتخاب فوق العاده ای برای ادارات و شرکت هاست.

اچ پی مدل M1536DNF یا کانن مدل MF216N؟ پرینتر چهار کاره لیزری کانن مدل MF216N نیز یک پرینتر تک رنگ است که این دستگاه هم با سرعت بالا و کیفیت مناسب از جمله محبوب ترین پرینتر های چهار کاره بین کاربران ماشین های اداری محسوب می شود.

این دو مدل با وجود شباهت های بسیار زیاد تفاوت هایی نیز با هم دارند که در ادامه در نمایندگی اچ پی به برسی آن ها می پردازیم.

طراحی و مشخصات ظاهری

هر دو پرینتر دارای بدنه یک دست مشکی رنگ هستند که به آنها ظاهری مدرن بخشده است و در ادارات و شرکت ها بسیار شیک و چشم نواز جلوه می کنند.

مقایسه پرینتر های اچ پی مدل M1536DNF و کانن مدل MF216N

شاید شما تلفن همراه یا سایر وسایل الکترونیکی خود را پس از مدت کوتاهی تعویض کنید اما پرینتر ها محصولاتی هستند که شما برای کار در طولانی مدت روی آن ها حساب می کنید بنابراین باید از کیفیت ساخت و مقاومت خوبی برخوردار باشند.

پرینتر M1536DNF دارای بدنه ای از جنس پلاستیک بسیار با دوام و مقاوم است و در برابر صدمات احتمالی مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهد.

هم چنین از لحظ گیربکس و قطعات داخلی نیز بسیار با کیفیت است و جای نگرانی نیست که در مدت کوتاهی احتیاج به تعمیر داشته باشد.

اما پرینتر MF216N نسبت به رقیب خود از بدنه و گیربکس نسبتا ضعیف تری ساخته شده است و ممکن است پس از مدتی دچار مشکل شود.

پرینتر اچ پی M1536DNF دارای ابعاد 441 × 343 × 373 میلیمتر و وزنی در حدود 11.7 کیلوگرم است.

MF216N نیز ابعادی 429 × 490 × 630 میلیمتری و وزنی در حدود 11.5 کیلوگرم دارد و نسبت به رقیب خود فضای نسبتا بیشتری را اشغال می کند.

یکی از تفاوت های ظاهری دو مدل پنل تنظیمات و صفحه نمایش آن هاست.

MF216N دارای یک صفحه نمایش لمسی 6 خطی است که با استفاده از آن می توان تنظیمات مربوط به چاپ را اعمال کرد و به همین دلیل دکمه های کمتری روی پنل تعبیه شده است.

اما  M1536DNF به صفحه نمایش لمسی و بزرگ مجهز نشده است و از این رو کلید های نسبتا زیادی برای انجام تنظیمات در نظر گرفته شده است که ممکن است در ابتدای کار باعث سردرگم شدن کاربر شوند.

مشخصات چاپ

هر دو پرینتر با فناوری چاپ لیزری طراحی شده اند. همچنین قابلیت چاپ در ابعاد A4 را دارند و ظرفیت سینی ورودی آن ها برابر با 250 برگ است.

یکی از قابلیت های خوب هر دو دستگاه ویژگی تغذیه خودکار یا فیدر است که می تواند 35 برگ را در خود جای دهد.

مقایسه پرینتر های اچ پی مدل M1536DNF و کانن مدل MF216N

پرینتر اچ پی مدل M1536DNF می تواند در هر دقیقه 25  صفحه را با کیفیت 600×600 dpi به چاپ برساند و طبق ادعای شرکت اچ پی توان کاری این دستگاه 8000 صفحه در ماه است.

اما MF216N قابلیت چاپ 23 صفحه در دقیقه را با رزولوشن 600×600 dpi  دارد و توان کاری ماهانه این مدل نیز تا 8000 صفحه در ماه است. با توجه به ویژگی های چاپ این دو مدل می توان ادعا کرد که برای مصارف خانگی و اداری در حجم متوسط مناسب اند و نباید انتظار حجم کاری بسیار بالایی از آنها داشت.

از مهم ترین تفاوت های این دو پرینتر قابلیت چاپ دورو خودکار است که M1536DNF از این قابلیت پشتیبانی می کند اما MF216N فاقد این ویژگی است.

هر دو پرینتر به درگاه USB و Ethernet مجهز شده اند. به لطف شبکه Ethernet می توان پرینتر را بین چندین کاربر به اشتراک گذاشت. لازم به ذکر است که مهم ترین نقطه ضعف هر دو مدل عدم پشتیبانی از اتصال به شبکه بی سیم است.

اچ پی مدل M1536DNF یا کانن مدل MF216N ؟ شما کدام را انتخاب میکنید؟

جمع بندی

مقایسه پرینتر های اچ پی مدل M1536DNF و کانن مدل MF216N

همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره کردیم با وجود کیفیت بالای محصولات و خوش نامی شرکت اچ پی و کانن شکی در کیفیت دو محصول معرفی شده نیست.

بنابراین اگر برای منزل یا دفتر کار خود نیاز به پرینتر چهار کاره با حجم کاری متوسط و قطعات مصرفی در دسترس دارید هر دو محصول می توانند انتخاب ایده آلی باشند.

اما وجود تفاوت هایی نظیر چاپ دورو خودکار و گیربکس قوی تر می تواند M1536DNF را در جایگاه بهتری نسبت به MF216N قرار دهد.

پرینتر M1536DNF با مبلغی در حدود 9500000 تومان و MF216N با قیمتی نزدیک به 5100000 تومان از فروشگاه های معتبر قابل خریداری است.

 

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *