تعویض تاچ پد لپ تاپ اچ پی

تعویض تاچ پد لپ تاپ اچ پی زمانی انجام می شود که به طور کامل این قسمت از نظر سخت افزاری و نرم افزاری بررسی شده و امکان تعمیر آن به هیچ وجه وجود نداشته باشد یا اینکه در صورت تعمیر هزینه های بسیار بیشتری نسبت به تعویض به مشتریان تحمیل می شود.

آگاهی از اینکه چه زمانی تاچ پد لپ تاپ اچ پی نیاز به تعویش و یا تعمیر دارد باعث می شود تا از خرابی های بیشتر این قسمت و بالا رفتن هزینه های تعمیر جلوگیری نماییم.

در این مطلب قصد داریم این موضوع را مورد بررسی قرار داده و سپس به شما خدمات ویژه نمایندگی اچ پی را معرفی کنیم که می تواند خدمات ویژه، با کیفیت و البته ارزانی را در اختیار شما قرار دهد.

اهمیت تاچ پد در لپ تاپ ها

تعویض تاچ پد لپ تاپ اچ پی

در کنار قابل حمل بودن، زمانی که لپ تاپ ها به بازار آمدند یک ویژگی جذاب دیگر نیز داشتند که آن ها را نسبت به کامپیوتر های خانگی متمایز می کرد.

البته به دلیل نوع استفاده و قابل حمل بودن، این ویژگی یک نیاز اساسی در هر لپ تاپ است تا بتوان از این طریق تمامی نیاز های شخصی و کاری خود را در هر محیطی و فقط به واسطه باز کردن لپ تاپ برطرف نمود.

تاچ پد همان قسمت لمسی قرار گرفته در پایین کیبورد لپ تاپ هاست که به واسطه آن می توانیم بدون موس تمامی دستورالعمل ها را روی لپ تاپ اجرا نماییم.

هر چند در نسل های جدید از نمایشگر های لمسی استفاده شده است اما هنوز هم تاچ پد را می توان یکی از مهم ترین قسمت های سخت افزاری هر لپ تاپی دانست.

لپ تاپ های اچ پی معمولاً از تاچ پد بسیار با کیفیت با قابلیت لمس همزمان 10 انگشتی پشتیبانی می کنند که می تواند در موارد حساس مانند سفر و … که به موس دسترسی ندارید همه کار های شما را با سرعت بالا انجام دهد.

یکی از مهم ترین فواید استفاده از تاچ پد این است که شما را از نصب و اتصال موس به بدنه دستگاه بی نیاز می کند.

همانطور که در مطلب افزایش طول عمر باتری لپ تاپ اچ پی بیان کردیم، استفاده از موس و دیگر لوازم جانبی می تواند باعث مصرف شارژ و البته پایین آمدن طول عمر مفید باتری لپ تاپ شود.

تعمیر تاچ پد لپ تاپ اچ پی

تعویض تاچ پد لپ تاپ اچ پی

قبل از بررسی تعویض تاچ پد لپ تاپ اچ پی بهتر است بررسی کنیم که در چه زمان هایی می توانیم با هزینه های کمتر، این قسمت را از نظر سخت افزاری یا نرم افزاری تعمیر نماییم.

در بسیاری از موارد ممکن است در هنگام تمیز نمودن کیبورد یا به طور ناگهانی کلید های ترکیبی روی لپ تاپ های اچ پی را فشار داده و همین موضوع باعث غیر فعال شدن تاچ پد دستگاه شود.

در این هنگام می توانید با پیدا کردن کلید های ترکیبی و فشار دادن مجدد آن ها، تاچ پد را به راحتی فعال کنید.

مشکل بعدی ممکن است از نظر نرم افزاری و سیستم عامل به وجود آمده باشد که می تواند به دلیل خطای سیستم عامل باشد یا اینکه شما خودتان به دلیل عدم آگاهی تنظیمات بخش تاچ پد را تغییر داده باشید.

تاچ پد لپ تاپ اچ پی و دیگر لپ تاپ ها در قسمت پایینی خود از کلید های چپ و راست موس برای اجرای گزینه های مختلف بهره می برند که ممکن است تنظیمات هر کدام در بخش نرم افزاری تغییر کرده باشد.

در صورتی که خودتان نتوانستید تنظیمات را به حالت اولیه برگردانید و مشکلات به وجود آمده را برطرف نمایید، بهتر است از متخصصان فنی مرکز اچ پی کمک بگیرید که در این زمینه آشنایی کامل دارند و در سریع ترین زمان ممکن مشکل شما را برطرف می کنند.

در برخی از موارد نیز مشکلات دیگر قسمت ها مانند مادربرد می تواند باعث خرابی و اشکال در اتصالات به کیبورد و یا تاچ پد شود که این موضوع نیز بعد از بررسی و تست اولیه دستگاه، در قسمت تعمیر لپ تاپ اچ پی با استفاده از تجهیزات به روز و پیشرفته، زیر نظر افراد متخصص در این زمینه برطرف می شود.

بعد از اینکه مشکلات لپ تاپ شما برطرف شد می توانید آن را در محل تست نموده و در صورت رضایت، از گارانتی معتبر تعمیر نیز بهره مند شوید.

تعویض تاچ پد لپ تاپ اچ پی

تعویض تاچ پد لپ تاپ اچ پی

همانطور که در ابتدای مطلب نیز گفته شد در صورتی که عملیات تعمیر لپ تاپ از نظر سخت افزاری و نرم افزاری امکان پذیر نباشد، باید از تاچ پد جدید بر روی این لپ تاپ استفاده نمود.

متاسفانه بسیاری از فروشگاه ها و مراکزی که ادعای تعمیر لپ تاپ های اچ پی را دارند، با حربه کاهش قیمت اقدام به تعویض تاچ پد فرعی و فیک برای مدل های مختلف لپ تاپ اچ پی می نمایند.

این موضوع باعث می شود تا اولاً تاچ پد مورد نظر کیفیت بالایی نداشته باشد و بعد از مدتی نیز دوباره خراب شده و هزینه های بیشتری را مجدداً بر روی دست مشتریان بگذارد.

به همین دلیل توصیه می شود در صورت تعویض تاچ پد لپ تاپ اچ پی، سعی کنید از قطعات اصلی و اورجینال استفاده نمایید.

نمایندگی اچ پی که تمامی تجهیزات جانبی لپ تاپ های اچ پی از جمله باتری، شارژر و … را به صورت اصل و اورجینال در اختیار مشتریان قرار می دهد، این قطعه سخت افزاری را نیز به صورت اورجینال تهیه کرده و در صورت نیاز، تعمیرکاران در مرکز تعمیرات لپ تاپ اچ پی با هماهنگی مشتریان آن را با تاچ پد خراب شده تعویض می نمایند.

قطعات استفاده شده در هنگام تعمیر و یا تعویض قطعات لپ تاپ اچی همگی توسط این نمایندگی گارانتی شده تا در صورت بروز مشکل، مشتریان بتوانند از خدمات ما به صورت رایگان بهره مند شوند.

استفاده از تاچ پد اصلی و اورجینال علاوه بر کیفیت بالایی که دارد، باعث افزایش طول عمر مفید لپ تاپ شما شده و قطعاً درهر پروژه و کار شخصی بهترین عملکرد را به جای خواهد گذاشت.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *