مزایا پرینتر های چندکاره اچ پی

از جمله مهم ترین مزایا و معایب پرینتر های چندکاره اچ پی می توان به صرفه جویی در هزینه ها و کارایی بالای این محصولات اشاره نمود که می توانند در هر محیطی همه ی نیاز های کاربران را برطرف نمایند.

ما در نمایندگی اچ پی قصد داریم شما کاربران را با مزایا و معایب پرینتر های چندکاره اچ پی آشنا کنیم . با ما همراه باشید

بررسی مزایا و معایب پرینتر های چندکاره اچ پی

مزایا پرینتر های چندکاره اچ پی

اچ پی یکی از برترین و محبوب ترین برند های بازار در زمینه ی تولید انواع لوازم اداری از جمله پرینتر می باشد.

کیفیت بالا، دوام و قیمت مناسب از جمله ویژگی های اصلی پرینتر های اچ پی هستند که باعث ترغیب کسب و کار های مختلف برای خرید این پرینتر ها می شوند.

بررسی مزایا و معایب پرینتر های چندکاره اچ پی نشان می دهد که مزایای بی شمار این محصولات توانسته است بر معایب آن غلبه نموده و باعث بالا رفتن درصد فروش این محصولات در بازار شود.

به همین دلیل ابتدا به بررسی مزایای پرینتر های چندکاره اچ پی می پردازیم.

مزایای پرینتر های چندکاره اچ پی

سازمان های و کسب و کار هایی که نمی توانند نیاز های محیط خود را با پرینتر های تک کاره برطرف نمایند بهتر است به سراغ پرینتر های چندکاره اچ پی بروند که علاوه بر چاپ امکانات دیگری مانند اسکن، کپی و فکس را نیز در اختیار آن ها قرار می دهد.

صرفه جویی در هزینه ها

یکی از مهم ترین موارد مورد بررسی در مزایا و معایب پرینتر های چندکاره اچ پی، بحث صرفه جویی در هزینه ها با خرید این محصولات می باشد.

کسب و کار ها می توانند به جای پرداخت هزینه های مختلف برای خرید 4 دستگاه برای این عملیات، به راحتی تمامی آن ها را از طریق یک پرینتر چندکاره اچ پی انجام دهند و از این طریق در هزینه های خود صرفه جویی نمایند.

بهینه سازی فضای محیط

از جمله دیگر مزایا و معایب پرینتر های چندکاره اچ پی می توان به بهینه سازی محیط کسب و کار ها از طریق خرید این محصولات اشاره نمود.

استفاده از یک پرینتر چندکاره نسبت به چهار دستگاه مجزا می تواند فضای کمتری در محیط اشغال نموده و از این طریق به استفاده از تجهیزات اداری دیگر در محیط کمک نماید.

سرعت بالا

پرینتر های چندکاره اچ پی معمولاً سرعت بالاتری نسبت به دیگر پرینتر ها داشته و همین امر می تواند کسب و کار ها را در مسیر توسعه بسیار کمک نماید.

در بسیاری از مدل ها نیز امکان استفاده ی همزمان از پرینتر های چندکاره برای عملیات مختلف وجود دارد.

مزایا و معایب پرینتر های چندکاره اچ پی

معایب پرینتر چندکاره اچ پی

در بررسی مزایا و معایب پرینتر های چندکاره اچ پی بهتر است به مواردی که کاربران به عنوان معایب پرینتر های چندکاره اچ پی می شناسند نیز اشاره نماییم.

سیاه و سفید بودن پرینتر

یکی از مهم ترین مواردی که در بررسی مزایا و معایب پرینتر های چندکاره اچ پی همواره مورد نارضایتی کاربران قرار گرفته است، سیاه و سفید بودن پرینتر های چندکاره می باشد.

با توجه به ساز و کار پرینتر های چندکاره و اینکه برای عملیات مختلف اسکن، کپی و پرینت از یک مخزن استفاده می کنند، توانایی استفاده از مخازن رنگی برای این پرینتر ها وجود نداشته و بسیاری از مدل های پرینتر چندکاره اچ پی فقط به صورت سیاه و سفید کار می کنند.

هزینه های انرژی بالا

هر چند خرید و هزینه ی اولیه به عنوان یک مزیت بیان شد اما استفاده همزمان از چند عملیات مختلف باعث شده است تا میزان مصرف انرژی این دستگاه بالا رفته و هزینه های بیشتری را به کسب و کار ها تحمیل نماید.

زمانی که دستگاه ها را به صورت جداگانه خریداری می کنید ممکن است برای چندین ماه یا سال ها نیازی به تعویض و یا شارژ کارتریج آن نداشته باشید اما با توجه به عملیات مختلف در پرینتر های چندکاره، کارتریج این پرینتر ها خیلی زودتر از دیگر دستگاه ها نیاز به تعویض یا شارژ مجدد پیدا می کند.

هزینه ی از دست رفته برای تعمیرات

با توجه به ساختار پرینتر های چندکاره و انجام عملیات چندگانه، اگر یکی از قسمت های دستگاه دچار نقص و خرابی شود، معمولاً قسمت های دیگر نیز قابل استفاده نبوده و نمی توان تا تعمیر قسمت معیوب از آن ها نیز استفاده نمود.

همین کار باعث می شود تا علاوه بر هزینه های مربوط به تعمیرات پرینتر، هزینه ی عدم انجام کار ها در کسب و کار نیز بر دوش آن ها سنگینی کند.

این مشکل برای کسب و کار هایی با حجم کاری بسیار بالا می تواند هزینه های بسیار زیادی را به همراه داشته باشد.

همچنین شما می توانید برای تعمیر پرینتر های اچ پی خود به مرکز ما مراجعه نمایید .

 

ساختار اولین ورودی – اولین خروجی

یکی دیگر از معایب این دستگاه ها که در بررسی مزایا و معایب پرینتر های چندکاره اچ پی باید به آن اشاره نماییم، از دست زمان برای کسب و کار ها می باشد.

ساختار پرینتر های چندکاره اچ پی به صورت اولین ورودی – اولین خروجی می باشد.

با توجه به این ساختار کار های مختلف در یک صف قرار می گیرند که هر عملیات می تواند با توجه به میزان سرعت دستگاه مدت زمانی طول بکشد.

همین عامل باعث می شود تا افراد مجبور باشند برای استفاده از دستگاه صبر نمایند که از دست دادن زمان می تواند به معنای از دست دادن تولید و کاهش سرعت توسعه و رونق کسب و کار شود.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *